Home » Szolgáltatások » Szállodai SEO tippek a 2021-es forgalom fellendítésére

Szállodai SEO tippek a 2021-es forgalom fellendítésére

A mögöttünk álló másfél év meglehetősen rögös volt a vendéglátás számára. Főleg a szállodák sínylették meg a COVID-19 járvány hatásait, hiszen sokan kénytelenek voltak hónapokra bezárni, ami óriási kieséseket eredményezett a forgalom és a bevétel terén.

Most, hogy az ország kezd felengedni, és több lehetőségünk adódik a mozgolódásra is, ideje, hogy a szállodák is újra belevessék magukat az online marketingbe. Mivel egy ideig főleg csak helyi forgalomra számíthatnak, érdemes lesz egyelőre a helyi keresőoptimalizálásra, azaz SEO-ra összpontosítaniuk a hazai utazók megnyerése céljából. Cikkünkben ehhez kínálunk néhány hasznos tanácsot!

Keress kulcsszavakat

Mindenekelőtt érdemes regisztrálni egy ingyenesen használható Google Ads fiókot (csak akkor kell fizetned, ha hirdetéseket is csinálsz benne). Ez hozzáférést biztosít majd a Kulcsszótervezőhöz, ami segít kideríteni, hogy vendégeid milyen kulcsszavakkal keresnek maguknak szállást a Google-on.

Ezt követően különféle kategóriákba sorolhatod a talált kulcsszavakat az alábbi szempontok szerint:

Vásárlási szándékú kulcsszavak

Egyes kulcsszavak egyértelműen jelzik majd, hogy a felhasználó milyen szándékkal használja őket. Az olyan kulcsszavak, mint az „olcsó szállás a Mátrában” például arra utalnak, hogy az emberek szeretnének olcsón eltölteni néhány napot a Mátrában.

Ezeket a kulcsszavakat érdemes megcélozni, hiszen vásárlási szándék áll mögöttük – a felhasználók hajlandók pénzt kiadni (még ha nem is mindig túl sokat).

 

Információs szándékú kulcsszavak

Az információs szándékú kulcsszavakat blogbejegyzéseidben, illetve szállodád webhelyének „GYIK” oldalán érdemes használni. Ezek a kulcsszavak nem hoznak közvetlen konverziókat, de segíthetnek érdeklődő felhasználókat vonzani webhelyedre.

Információs, vagy tájékozódási szándékot jelöl például, ha valaki a „programok a Mátrában” kulcsszóra keres rá – ez a felhasználó szeretné lefoglalni valamivel magát a Mátrában, és elképzelhető, hogy erre az időre meg is szállna ott valahol. Írhatsz például egy blogbejegyzést a következő hónap programjairól mátrai szállodád környékén, majd a cikk végén felhívhatod az olvasók figyelmét, hogy nálad máris foglalhatnak egy szobát.

 

 

Készíts Google Cégem adatlapot szállodádnak

Egy ingyenesen regisztrálható és használható Google Cégem adatlap lehetőséget ad szállodádnak, hogy megjelenjen az olyan releváns helyi keresésekre, mint a „szállás Eger” vagy „szálloda Győr” és így tovább. Az adatlappal továbbá a Google Térképen is elhelyezheted szállodádat.

Az adatlapodon mindenekelőtt szerepelnie kell szállodád alapadatainak: név, cím, telefonszám. Ezeknek meg kell egyeznie azokkal az adatokkal, amiket webhelyeden, és más online felületeken is megadtál.

Ellenőrizd továbbá, hogy a térképjelző a helyes címen van-e a Google Térképen, hogy vendégeid biztosan rátaláljanak szállodádra (főleg, ha az útvonaltervezőt használják).

Adatlapodra képeket is fel kell töltened szállodádról, hiszen így mutathatod be igazán az érdeklődőknek, hogy mire is számíthatnak nálad.

A felhasználók értékeléseket és véleményeket írhatnak szállodád Google Cégem adatlapjára. Fontos, hogy ezekből minél többre, de a negatívakra mindenképpen válaszolj, hogy mások is lássák, hogy a szíveden viseled vendégeid elégedettségét.

 

Amennyiben egy egész szállodalánc marketingjéért felelsz, és több városban és helyszínen is jelen van márkád, minden egyes helyszínhez külön-külön Google Cégem adatlapot kell létrehoznod, és mindet ki kell töltened a megfelelő adatokkal és képekkel.

 

Szerezz helyi hivatkozásokat

Helyi hivatkozásokra azért van szükséged, mert a Google ezek alapján győződik majd meg róla, hogy szállodád egy elismert, tekintélyes szálláshely a környékeden. Ez természetesen a SEO-ban is sokat segít majd.

Ezt többféleképpen is kivitelezheted webhelyed számára. A helyi cégjegyzékek például kiválóan alkalmasak erre, csak arra figyelj oda, hogy az alapadatok (név, cím, telefonszám) ugyan úgy jelenjenek meg minden ilyen bejegyzésben, mint ahogy webhelyeden és Google Cégem adatlapodon (különben a Google nem lesz benne biztos, hogy tényleg a te szállodád szerepel ezeken a webhelyeken).

Vedd fel továbbá a kapcsolatot a közeli turisztikai ügynökségekkel, fesztiválrendezőkkel, rendezvényhelyszínekkel, helyi szórakozóhelyekkel is, és érdeklődd meg, hogy hogyan helyezhetnél el egy, a webhelyedre mutató hivatkozást náluk. Ezzel nem csak egy-egy értékes linket, hanem lehetséges üzleti partnereket is szerezhetsz magadnak.

 

Optimalizáld szállodád webhelyét

Webhelyed optimalizálása, főleg, ha sosem foglalkoztál vele, egy komoly projekt lehet. Első körben legfontosabb oldalaidra kell koncentrálnod: a főoldalra, és „szolgáltatások” oldalra. Ezt követően érdemes optimalizálnod a „gyakori kérdések” („GYIK”) oldalt és a blogbejegyzéseidet is, hogy mindenütt szerepeljenek a megfelelő kulcsszavak.

Íme egy rövid útmutató a legfontosabb oldalakhoz:

A főoldal optimalizálása

Először is optimalizáld az oldal „meta cím” címkéjét. Mivel ez a cím jelenik meg a Google találatai között, legfeljebb 50-60 karakter hosszú legyen, nehogy a keresőmotor levágja a végét. Ügyelj rá, hogy a cím annak a településnek a nevét is tartalmazza, ahol szállodád található.

Ezt követően térj át a „meta leírásra”. Itt legfeljebb 150 karakterben fejtsd ki, hogy pontosan mit is kínál szállodád, hol található, és kiknek szánod kínálatodat. Ha épp valamilyen kedvezményes ajánlatod is van, átmenetileg ezt is belefogalmazhatod a leírásba, csak ne felejtsd el frissíteni a későbbiekben.

A legnagyobb falat az oldal szöveges tartalma lesz. Ezt fogalmazd meg nagyjából 1000 szóban, és foglald össze benne szállodád történetét, kínálatát, és hogy mi teszi igazán különlegessé vendégeid számára. Rendszeresen használj foglalásra buzdító felhívásokat és hivatkozásokat a szövegben, de ne vidd túlzásba őket.

 

Szolgáltatásokat bemutató oldalak

Minden szolgáltatásnak készíts külön oldalt. Ilyenek például a szobatípusok, az étterem, a wellness részleg, a rendezvényhelyszín, és minden egyéb, amit kínálsz. Ezeket az oldalakat is úgy kell optimalizálnod, mint a főoldalt (cím, leírás, szöveg).

 

Kérd ki vendégeid véleményét

Az értékelések és vélemények rengeteget erősíthetnek szállodád helyi keresőoptimalizálásán. Hogy miért? Mert a Google előszeretettel emeli ki a helyi találatok között azokat a szállásokat, amiket a felhasználók pozitívan értékeltek.

Értelemszerűen a szállodák után kutató felhasználók is szívesebben kattintgatnak azokra a találatokra, amelyek mellett 4-5 csillagos értékeléseket látnak.

Kérd meg vendégeidet a kijelentkezésnél, és/vagy néhány nappal később egy automatikus emailben, hogy értékeljék szállodádat a Google Cégem adatlapodon, illetve egy-két további felületen is, ahonnan sok forgalomra számítasz (Facebook, TripAdvisor, stb.)

Ne felejts el reagálni is ezekre a véleményekre, főleg a negatívokra, hogy tisztázhasd az esetleges félreértéseket, és megmutasd az embereknek, hogy valóban odafigyelsz a visszajelzéseikre.

About