2018. október 17. szerda
Hedvig, Rudolf
Biotechnológia, molekuláris biológia és élettan az mRNS.hu-n

Az info@mrns.hu-ra küldhet linket vagy valamilyen anyagot, amit szeretne, ha hírként bemutatnánk.


Korábbi híreink  |   Keresés:

Kiválasztott hír:
Megosztás: Add az iWiW-hez Add a Facebook-hoz Add a Twitter-hez Add a Google Reader-hez Add a Startlaphoz
Új programokkal segíthetnek a számolási nehézségekkel küzdőknek - 2011-06-09 19:27:27 Hozzászólás írása Hozzászólások száma 0 hozzászólás 

Új programokkal segíthetnek a számolási nehézségekkel             
küzdőknek


A lakosság 7 %-át érintő diszkalkulia a diszlexiához hasonló, de kevésbé ismert rendellenesség, ami a számolási képesség zavarát jelenti. Egy nemrég a Science-ben megjelent tanulmány összefoglalja az eddigi kutatásokat és bemutatja a legújabb eredményeket, amelyek segítséget nyújthatnak a számolási nehézségekkel küzdőknek.






 Ugyanakkor a világ több pontján foglalkoznak tudósok azzal, hogy megállapítsák a betegség hátterében meghúzódó idegi folyamatokat. Ezek a neurológiai kutatások megmutatják, hogy milyen irányú segítségre van leginkább szükség annak érdekében, hogy megerősítsük az alapvető numerikus fogalmakat. Ebben nyújtanak segítséget az erre a célra tervezett tanulást segítő programok amik leginkább számítógépes játékokhoz hasonlítanak. Brian Butterworh professzor a Centre for Educational Neuroscience (CEN) kutatója és a cikk egyik szerzője elmondta, hogy a diszkalkuliával érintetteken kívül a különböző nemzeteknek is segítséget jelenthet ez a kutatás, akik nagyon sok pénzt áldoznak a számolási nehézségekkel küzdők felzárkóztatására.

 

A diszlexiához hasonlóan a diszkalkulia is egy olyan rendellenesség ami születéstől fogva jelentkezhet és a hajlam örökletes lehet. Ezt a feltevést ikerkísérletekkel és egyéb megfigyeléseken alapuló módszerekkel alátámasztották, de a pontos genetikai hátterét még nem tárták fel. Diana Laurillard professzor a cikk másik szerzője elmondta, hogy azért, mert a diszkalkulia egy örökletes rendellenesség, még nem jelenti azt, hogy nem lehet javítani rajta. Egyrészt különböző programokkal a számolási képesség fejleszthető, másrészt a tudományos kutatások feltérképezték, hogy az agy melyik területe felelős pontosan a problémáért.

 

Mindemellett a kutatásnak számos nehézséggel kell szembenéznie. Ezek közül a legfontosabb talán az, hogy a problémát kutató szakemberek a tudomány különböző területeit művelik és így az egymás kutatásainak megértése sokszor nehézségekbe ütközik. Ezt a munkát vállalták fel az University of London és a Birkbeck University of London munkatársai.

Laurillard professzor elmondása szerint az eddigi kutatások rávilágítottak, hogy a diszkalkuliában szenvedőknek sokkal több számmanipulációs feladatot kell gyakorolniuk. Az alkalmazkodó, játékos szoftverek segítségével jobban értelmezhetővé válik a diszkalkuliások számára a számok világa és megmutatja az őket tanító pedagógusoknak, hogy milyen képességek fejlesztésével segíthetnek ezeknek a diákoknak.

 

Science Daily, 2011. június 1.

 

Bódi Balázs




Cikk ajánlása » email:
Hozzászólás írása
Hozzászólás
 

Értékelések száma: 1, Cikk értéke (1-10):


Értékelje ezt a cikket! 


Hirdetés
Email cím:
Jelszó:

Regisztráció »
Elfelejtett jelszó »
Portálunk oldalai megfelelnek az egészségügyi információk megbízhatóságát és hitelességét garantáló HONcode előírásainak. Ezt: itt ellenőrizheti
Portálunk oldalai megfelelnek az egészségügyi információk megbízhatóságát és hitelességét garantáló HONcode előírásainak. Ezt:
itt ellenőrizheti
.
Oldal ajánlása (email):
Az ajánlót küldi (név):
Hirdetés